perjantai 22. helmikuuta 2013

Anna mä meen




Iloinen uusi auton omistaja ilmoittautuu! Eihän mulla kerenny, ku kaks kuukautta se ajokortti olee ni nyt sain jo oman auton. Yks syy kanssa siihen oman auton saamisseen on se, että meijän perheen auto on rekisteröity kuorma-autoks, vaikka eihän se sitä oikeesti oo. Iskähän on jo tässä tän viikon aikana pari kertaa käyny kattelemassa mulle, jotain halpaa autoa ja nythän se sellasen löysikin. Se oli aluks katellu mulle, jotain vuoden 1999 Opelia, mutta ku käytiin koeajaa se ni ei se ollu oikeen hyvä. Se vaihekeppi oli siinä niin jäykkä, etten saanu sitä itte ees vaihettuu ykkösvaihteelle, joten EI ollu ihan mulle soveltuva auto. Siinä vieressä oli sit pari sataa kalliimpi ja pari vuotta nuorempi Citröen, jota me sit käytiin testaamassa. Se oli huomattavasti helpompi ajaa ja vaihteita helpompi vaihtaa. Oli siinä pari muutakin hyvää juttua, kuten herkempi jarru ja ilmastointi.


Kun käytiin koeajamassa kumpaaki autoa, ni oli kyllä ahistava ajaa, ku faija istu vieressä ja suurinpiirtein murisi. Se näytti niin vihaselta ja tuntu etten osais ajaa. Kuitenki papereiden kirjotuksen jälkeen, ku mun piti ajaa kotiin. Mutsi tuli, kuitenki kyytiin ja ajoin senki mielestä huomattavasti paremmin, ku aikasemmin. Oli vaa jotenki niin outoo ajaa sitä autoo ja faija istu siin vieressä, ku yleensä mä oon se joka istuu vieressä. Sieltä, ku sit kotiin päästiin ni enpä sen jälkee oikeestaan oo tehny mitään ihmeellistä. Istunu nenä koneessa kiinni ja välillä käyny kattomassa telkkarista salkkarit ja Suomen selviytyjät. Tein mä kanssa vähän ennen seittemää ittelleni ruokaa, ku mutsi ja faija oli jo syöny.



Tein ruuaks riisii ja kanaa currykastikkeessa. Se on yks mun lempi ruuista ja tosi helppo tehdä. Kuhan vaan paistaa kanat, lisää siihen kerman, mausteet (curry ja suola + sokeri [1tl]), sitruunamehuu vähän ja sit voi kans lisää hunajaa. Itte laitan aika paljon curryy, mut jokainen laittaa oman maun mukaan. Sekotan kans sen kastikkeen riisin sekaan ni se on helpompi sit pistää jääkaappiin, ku ei tartte moneen purkkiin pistää.

Nyt illan/ yö aikana mä oon käyny ulkona moikkaa mun serkkuja, toisen serkun kihlattuu ja niitten kaverii, ku ne tuli kattoo mun autoo. Oishan ne halunnu mut mukaan ajelemaan, mut en mä jaksanu. Väsytti jotenki hirveesti ja ei kyl autossa bensaakaan oo. Serkku kyl jakso pitkään vänkää vastaa, mut luovutti se lopulta. Sen mielestä mun ois pitäny lähtee ajelee näin yöllä, niinku normaalit teinit tekee. Millonkohan se tajuu, etten mä oo koskaan ollu "normaali teini".


tää biisi♥


~ Laura, toivottaapi hyvää yötä ja hiipii omaan sänkyyn nukkumaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti