maanantai 18. helmikuuta 2013

Pettävällä jäällä





Huh Huh.. Nyt on loma. Ihanaa! Tein tossa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä yövuoron siellä mun työssäoppimis paikassa, koska meidän koulu on sitä mieltä, että kaikkia vuoroja pitää kokeilla. Olihan se hassua valvoa koko yö, ku normaalisti pitäs mennä aikasin nukkumaan. Töihinki menin vaa tuntia aikasemmin, ku oisin ruvennu valmistautuu nukkumaan. Yövuoroonhan mä valmistauduin silleen, että nukuin päivällä kolmeen asti, et ei tulis sitä vaihetta yöllä "nyt mä nukahan". Oli mulla kanssa teetä ja energiajuomaa mukana. Yöllä siellä on jotenki ihanan rauhallista ni ei tartte koko aikaa olla menossa ja kerkesin jopa tekee siellä kouluhommia. Munhan pitää siis tutustua kahen mun näyttöasukkaan lääkelistaan, joten sitä mä siellä koko yön tutkiskelin, koska se pitää palauttaa opettajalle. Onneks sain sen valmiiks nimittäin siinä oli varmaa lähemmäs 20 eri lääkettä, joista kaikista piti selvittää vaikuttava-aine, käyttötarkoitus, miten se vaikuttaa, haittavaikutukset, annostus ja vahvuus. Oli niitä kiva kirjotella siellä kahentoista jälkeen yöllä.

Ennen ku mä sinne töihin lähin ni oikeestaan mä vaan lagailin kotona ja yritin kerää voimia yötä varten. Loppujen lopuks mulle tuli kuitenki niin tylsää. Ni viritin sit yhen lampun silleen, et saisin kunnon valaistuksen kuviin. Otin aika paljon kuvia, mut olin muutamaan vaa tyytyväinen.
     
Kävin kans suihkussa ja pidin pyyhettä ihan hetken päässä ja sit otin pois, mut hiukset jäi tollaseks ni oli pakko suoristaa. Mulla on kuitenkin luonnostaan todella taipusat hiukset ja välillä tuntuu että niillä on ihan omatahto eikä ne tottele mua ollenkaa. Oon huomannu, et jos en heti suihkun jälkeen kuivaa hiuksia föönillä ni sit oikeest on ihan tollaset kiharat vaikka en ois koskenukkaan hiuksiini. Mut kyllä ne sit suoristamisen jälkeen pysyy suorana. Varsinki, jos pistän sitä Loréalin Studio Silk&Glossy -suoristajaa.



Mitään ihmeellistähän tässä nyt ei oo tapahtunu, vaikka välillä onki tuntunu kauheen vauhdikkaalta. Oisin halunnu lähtee nyt lomalla laivalla Tallinnaan, mutta munpa passi meniki vanhaks vuoden alussa, joten enpäs lähekkään. Kyllä mä Ruotsiin pääsisin ajokortin kanssa, mut äiti ei haluu lähtee sinne. Joten pitää vaa unohtaa laivalle lähtö haaveet. Ois kyl ihan kiva tehä välillä, jotain muutakin ku vaa istua kotona. Varsinkin nyt, ku on loma. Mut kaikilla mun kavereilla on ihan eri aikaan lomat. En tykkää.

mitäs mieltä ootte, jos värjäisin punaseks hiukset ?

Sunnuntaina mä sit muokkailin noita kuvia. Nukkumisen jälkeen siis. Alukshan mä meinasin etten nukkuis ollenkaa, ennen ku seuraavana iltana, mut sit rupes väsyttää kuitenki. Sit Mallu sano mulle jossain vaiheessa, et Aamunkoi osa2 ois netissä tekstitettynä suomeks ja päädyin kattomaan sitä. Ihana leffa! Tekis mieli kattoo uusiks, mut taidan kattoo ne kaikki leffat tällä viikolla putkeen. Ni en nyt sitä vielä uudelleen kato. Mutta kannattaa kattoa se, jos ei sitä ole nähnyt vielä.


Tänään mut herätettiin puhelinsoitolla vähän yli kakstoista, koska kaveri oli sitä mieltä etten saa nukkua enempää. No eipä se haittaa. Unirytmi vaan korjaantuu, siis jos korjaantuu. Tänään mä oon vaa hengannu yökkärissä ja kattonu Anna Kareninan. Se oli kanssa ihan mielenkiintonen elokuva ja aika jännästi toteutettu. Suurin osa kohtauksista oli kuvattu niinku teatterissa, mut sit ku pääsi sisälle juoneen se oli hyvä. Suosittelen kattomaan senki, jos ei oo nähny.

~Laura

2 kommenttia:

  1. Punaset sopis sul tosi hyvi:)Värjää ihmees :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en vaa uskalla :D ku kuitenki tykkään kans mun omasta väristä

      Poista