torstai 4. huhtikuuta 2013

Suku on pahin


Hyvää pääsiäistä! Näin viikon myöhässä. Mun setä ja sen perhe vähän niinku kutsu itte ittensä syömään meille pääsiäisenä kaikkia pääsiäisherkkuja mitä me oltiin valmistettu. Joka vuosi iskä ostaa lammasta ja tekee mutsille ja ittelleen valkosipulilammasta ja mulle lammasta ilman valkosipulia. Tänä vuonna sit lammasta vaa laitettiin enemmän, että kaikille riittää. Vieraat oli kutsuttu meille kolmeks ja sillon he tulivatki. Kaikki meni siihen asti kunnes oltiin syöty. Vanhemmat meni parvekkeelle tupakalle ja puhumaan mummin hautajaisista. Minä, serkut ja serkun kihlattu jäätiin sisälle, siinä vaiheessa meinaski sitte jo pääräjähtää ja itku tulla. Ne vaan käyttäyty niin ilkeesti ja kusipäisesti. Sieltä tuli vaa vittuilua mun tekemisistä ja kaikesta muusta.  Ihan, ku mua ei ois jo tarpeeks kiusattu. Kaikenlisäks, kun mun leipomat kakut oli lämpeemässä pakkasen päällä, ku ne oli ollu yön parvekkeella. Ni mun ihana rakas serkku (huom sarkasmi) päätti mennä söhräämään niihin, jotain tekstiä kakkulapion kärjellä. Siis ei huoh oikeesti se on melkeen yheksäntoista vuotias.

Päätettiin korkkaa toisen serkun kanssa skumppa pullo, ku se oli seissy jääkaapissa jo vuoden. Sen ja kahvien jälkeen tunnelma oli jo rennompi. Vaikka toinen mun serkuista käyttäyty vieläkin ku joku viis vuotias kakara. Koko ajan kuulu olohuoneen puolelta: "T missä sä oot ? T mitä sä teet? T tuu tänne." Meillä kaikilla muilla meinas oikeest mennä hermot, niin ärsyttävää se oli.

Aika arkinen kattaus meillä oli.

Laitettiin mummille kanssa muistokynttilä palamaan.

Äitin leipoma rahkapiirakka.

Mun tekemä After Eight -kakku.
Sacher -kakku, jonka kuorrute suklaa oli liian paksua.



~ Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti