torstai 16. toukokuuta 2013

Hyvä fiilis

Tänään tuli jotenki hirveen hyvä olo, kun kävin mun tulevalla kesätyöpaikalla = entisellä työssäoppimispaikalla. Oon siis menossa samaan paikkaan töihin kesäks, siis sinne vanhustenkeskukseen. Tarkotuksena oli siis viedä vaan sille osastohoitajalle mun todistus ja henkilötunnus työvuorolistoja varten. Todistuksen vein sitä varten, että ne voi kirjata palkkaa varten mulle EPÄpätevyysprosentin. Mun mielestä toi sana on ihan tyhmä, eiks se vois olla pätevyysprosentti.

Juttelin siellä parin tutun vanhan rouvan kanssa ja yks niistä jopa tunnistikin mut. Keskustelin heidän kanssaan vähän aikaa ja kerroin jokaiselle, että oon tulossa kesäks sinne töihin. Jokaiselta tuli kommentti "Voi kun kiva!" ja sit vielä, kun juttelin sen rouvan kanssa joka mut tunnisti tuli tosi kiva keskustelu, joka meni jotenki näin:

Minä: "Moi muistatko sä vielä mut ?"
Rouva: "Joo, sä olit sillo joskus täällä töissä."
M: "Joo niin olin. Tulin nyt moikkaamaan teitä. Ja tulen tänne kesäksi töihin."
R: "Voi, kun kiva."
M:"Mitä sinulle muuten kuuluu ?"
R: "Nyt minulle kuuluu hyvää, kun sinä tulet tänne töihin."

Ton jälkeen vaan rupes hymyilyttämään. Nimittäin kyseinen rouva on yleensä hieman kiukkuisella tuulella. Päivä parani kummasti. Keskusteltiin vielä vähän siitä, että nyt on jo kesä ja sit sanoin, että nyt mun kyllä pitää lähtee kenkäostoksille. Niin hän toivotti mulle onnea kenkien ostamiseen. Jossain vaiheessa puhuttiin myös hänen punaisesta hiuspannasta ja sanoin, että haluisin just ton värisiä vaatteita. Hän totesi mulle: "Käy ostamassa Anttilasta." Tuli vaan oikeesti niin hyvä olo siellä käynnin jälkeen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti