maanantai 11. maaliskuuta 2013

Näätkö mut ?

Voin sanoa että tällä hetkellä ärsytää ihan älyttömästi palata kouluun. Paljon mielummin osin jäänyt taas kerran sinne työssäoppimispaikkaan. Samat fiiliksethän mulla oli jo sillon syksyllä, kun päiväkotijaksolta palattiin kouluun. Vaikka vanhustyö ei täysin omalta alalta mulla tunnukkaan, paljon mielummin olisin sinne jäänyt töihin. Mä oon sellanen ihminen, etten osaa istua paikoillani ja kuunnella opettajan selityksiä. Mulla pitäis olla koko ajan, jotain tekemsitä. Opin sillä tavalla paljon paremmin.

Toinen syy miks en tykkää palata kouluun on se, että meidän koulu on ihan kamala. Opettajat ei tarkista kokeita ajoissa, ei merkkaa numeroita todistuksiin ajoissa, lukujärjestys vaihtuu viikoittain, välillä jopa päivän sisällä saattaa vaihtuu seuraavan päivän lukkari kolme kertaa. Oppilaat joutuu oikeesti lähettämään kiukkusia sähköposteja opettajille, että numerot tulee varmasti merkatuks tai että kokeet tarkistettais kaks kuukautta kokeen tekemisen jälkeen.

En mä muutenkaan viihdy tuolla ei se meijån luokan ryhmähenki hyvä ole. Koko luokka on jakautunu porukoihin, joista mä en kuulu yhteenkään. Seilaan vähä jokaisen porukan välillä. Tosi monesti käy silleen, että vaihan porukkaa, koska kukaan siinä toisessa porukassa ei kuuntle mua. Tai ne puhuu päälle. Joskus mut jopa ignorataan ihan kokonaan. Ihan ku mua ei ois olemassa. Tätä ei kyllä tapahdu pelkästään koulussa vaan ihan kotonakin. Välillä selitän esim. Äitille jotain asiaa, mutta se ei kuuntele ollenkaan. Tai kävelen olohuoneeseen, ku molemmat vanhemmat on siellä. Ei minkään näköstä reagtiota, vaikka puhuisinki niille. Kai mä sit oikeesti oon niin näkymätön.

Tätä on kyllä tapahtunu ihan koko mun elämän ajan, että ei se mulle uus juttu ole. Toivoisin vaan asioiden muuttuvan. Harmittaa, että aikuiset ihmiset ja omat vanhemmat kohtelee tolla tavalla. Välillä tuntuu, että oon tehny jotain väärin tai että se johtuu musta. Voihan asia niinkin olla, koska tosi monet silleen tekee. Haluisin vaan tietää, ettei vika oo mussa. Muutenkin mulla on jo valmiiks huono itsetunto kaiken sen kiusaamisen jälkeen ja tällänen vaan laskee sitä lisää.

~ Laura

P.s pahoittelen kirjotusvirheitä. Kirjotin tän puhelimella, ni on vaikeempi kattoo niitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti