tiistai 30. lokakuuta 2012

Valoa ja sadetta

Heippa kaikki! On taas vähän jääny tää kirjottaminen ja päätin nyt taas vuodattaa teille kaikkee. Kirjotan varmaa pari postausta, koska et saan jäsenneltyy asiat jäkevästi ja ei tuu niin epäselvää tekstiä.

Eli syysloma loppu jo viikko sitten mikä on harmi, nimittäin mullahan oli Mallu täällä mun luona syysloman kolme vikaa päivää. Mallu tuli siis meille perjantaina joskus yheksän aikoihin. Tai siis sillon sen juna oli vasta Helsingissä. Käytiin faijan kanssa hakemassa se autolla rautatientorilta, koska oli jo niin pimeetä ja sateista, että bussilla ois ollu hankala kulkee niitten tavaroitten kanssa. Perjantaina me ei ees oikee taidettu tehä mitää muuta, ku kattoo telkkarii ja jutella.

Lauantaina me sit herättiin jo joskus yheksän aikaan, koska me oltiin lähössä kaveriporukan kanssa Linnnanmäelle valokarnevaaleihin.Siellä me viettettiin suurin osa päivästä tai oikeestaan koko päivä. Oltiin lintsillä jostain puol kahesta puol kymmeneen(?). Ja jossain kuuden maissa alko sataa vettä, eikä se ollu sit loppujen lopuks hirveen kiva seistä siel vesisateessa, mut minkäs sille teet. En onneks sillon tullu kipeeks, vaikka sitä ihan hirveest pelkäsinki. 

Mä en ostanu ranneketta, ku ei mua oikee huvittanu kiertää laitteita. Kyl mä parissa laitteessa kävin, koska ain yhelt kaverilt 15 laitelippuu, jaoin ne kyl yhen kaverin kanssa. Itte kävin vekkulas, maailmanpyöräs, mustekalassa ja kehräs. Ne riitti mulle ihan hyvin, ku olihan tää mun kolmas kerta lintsillä tänä vuonna.

Sit ku lähettii sielt ni lähettii pikkasen väärää suuntaa ratikalla ja päädyttii jonnekki ihan perseesee. Aluks kellää meist ei ollu mitää hajuu mis me oltii, mut löydettii me sielt kuitenki pois. Lopputulos oli kuitenki se, et ainaki Mallun ja mun jalat oli kipeenä ja varmaa me kaikki oltii ihan läpimärkii. No saatettiin pari meijän porukasta junaan ja sit lähettii ittekki suuntaamaan kohti kotia.

Kotii ku päästii mä menin heti lämpimää suihkuu, etten vaa tulis kipeeks ja sit sänkyy peiton alle lämpimää. Taidettii me siinä valvoo aika pitkää ja katottii telkkarii (?) Sunnuntai aamuna nukuttii aika pitkää, ku olihan meillä ollu pitkä päivä lauantain. Lagattii vaa koko päivä sängyis, ku mä en ainakaa oikee jaksanu tehä mitää sen jälkee ku käveltii lintsil nii paljo. Mallun juna lähti joskus vähä yli seittemä takas tonne Mikkelii päi. Ja mä suuntasin siitä sit kotiin valmistautuu maanantain ekaa työpäivää varten.

Tossa on muutama kuva sielt valokarnevaaleist, joita otin.
(kyllä, hienot kuvatekstit.)


Karuselli

Joku valohärpäke ja taustalla maailmanpyörä

Keinukaruselli

Kehrä

Maailmanpyörä

Kehrä maailmanpyörästä kuvattuna

~ Laura.

3 kommenttia: