sunnuntai 27. syyskuuta 2015

Kissakahvila Helsinki

Perjantaina kierreltiin Riikan kanssa kaupungilla ja käveltiin yhtäkkiä Kissakahvilan ohi. Mä en edes muistanut koko paikan olemassa oloa, vaikka yritin katella sinne vapaata aikaa kyseisen paika avatessa ovensa. Jäätiin hetkeks tuijottelemaan ikkunan läpi söpöjä kissoja ja yhtäkkiä paikan omistaja tuli ovelle ehdottaen josko mentäisiin sisään. Ja tottakai me mentiin.

En oikeest kestä paikka oli niin ihana. Sisustus on omalla tavallaan karu, koska sen täytyy olla kissoja kestävä. Silti se oli hyvin viihtyisä paikka. 

Jokaiselta henkilöltä peritään 5 euron kissanhoito maksu. Sen lisäksi syötävät ja juotavat maksavat jonkun verran. Mä en hirveesti käy kahviloissa, joten en osaa sanoa onko tuolla halpaa vai kallista. Mun mielestä ehkä pikkasen kallista, mutta oli se sen arvoista. Nimittäin mutakakku, mitä söin oli älyttömän hyvää. Tarjolla on myös kaikenlaisia pieniä suolaisia ja kaiken he tekevät siellä itse.

 photo blogi6_zps9fxlea9t.jpg  photo blogi1_zpsj0nibim2.jpg  photo blogi2_zpshz9wlm6b.jpg  photo blogi_zpsmdmkdxvh.jpg

Kissoja kahvilassa on kuusi, joista viisi on pentuja. Ne oli ihan älyttömän sulosia ja mä olin ihan fiiliksissä, vaikka ne suurimman osan ajasta nukku sielä. 

Jokaisessa pöydässä on paperilappunen, jossa on säännöt tai ohjeet, miten käyttäytyä kissojen kanssa. Ja uskon, että niiden noudattamista seurataan tarkasti. Kissoja ei esim. saa nostaa syliin eikä niitä saa häiritä, kun ne nukkuu.

 photo blogi_zpsuhb7kghe.png  photo blogi5_zps8tzjqsjs.jpg  photo blogi4_zpsjpmftunl.jpg

Mun mielestä tää paikka oli vaan älyttömän ihana ja viihdyin siellä hyvin. Suosittelen käymään, jos vaan mahdollista. Ja pikaisella googlauksella näyttäis ainakin, että Turusta ja Tampereelta löytyy myös omat kissakahvilansa.

Haluaisitko käydä kissakahvilassa? Vai ootko jo käynyt ?

2 kommenttia:

  1. Ai Helsingissäkin on kisukahvila! :-) Oon käynyt kerran täällä Tampereella ja tykkäsin ihan älyttömästi siitä. Ihana sisustus, mukava henkilökunnat ja ihanatihanat kissat :3 Ehkä muistatkin, kun kirjoitin siitä silloin mun blogiinkin. Ois kyllä kiva käydä myös muiden paikkakuntien kissakahviloissa, ihan vaikka vertailun vuoksi, on ne varmaan aika erilaisia keskenään, kun ei oo mitään ketjuliikkeitä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se tais aueta alkuvuodesta (: apua mult on menny ihan ohi.. vaikka sun blogia aktiivisesti luenkin D: kävin nyt kurkkaamassa sen (: oiskohan ollu että nohin aikoihin mun bloggerin lukijalista bugaili :/ ois kyllä mielenkiintosta vierailla muissakin

      Poista