keskiviikko 30. syyskuuta 2015

Ihana Helsinki

Lauantaina vietin yksin koko päivän kaupungilla. Ensin kiertelin kaupoissa vähän aikaa, kävin elokuvissa ja sitten vaan päädyin kiertelemään pariks tuntia ympäri keskustaa. Kamera oli tottakai mukana ja tulikin kuvattua aika paljon Helsinkiä pimenevässä illassa.

Mun mielestä Helsinki on ihana kaupunki. Sen ihanuus jotenkin vaan iski muhun lauantaina, kun kiertelin ympäriinsä vailla päämäärää. Oon täällä asunu koko elämäni, mutta en siltikään tunne Helsingin kaikkia kaupunginosia ollenkaan. Täällä on niin paljon kaikkea. Tutuimmat alueet on itä ja sit ihan keskusta.

Keskustassa on niin paljon ihania vanhoja kivirakennuksia. Niissä on vaan joku mikä mua viehättää. Kaduilla on paljon myös mielenkiintosia näyteikkunoita, joita vois varmaan unohtua tuijottelemaan ja muutenkin. Oli jotenkin niin rentoutunut olo, kun pysty kävelemään omaan tahtiin ja ilman päämäärää.

Mun mielestä Helsinki on tosi nätti pimenevässä illassa, sillä se ei oo liian täynnä kaikkia kirkkaita valoja ja valotauluja, vaan niitä on ihan sopivissa määrin. Ja ihmisiäkään ei oo liikaa. Mua kyllä rupeis ahdistaa, jos kadut ois koko ajan ihan täynnä ihmisiä. Onhan Helsingissä siis paljon asukkaita, mutta ei liikaa.

Täällä kaikki on myös lähellä. Ei oo oikeestaan pitkä matka mihinkään ja joka paikkaa pääsee julkisillakin. Toisaalta autolla pääsee nopeemmin, ainakin mun mielestä. Keskustaan en kuitenkaan lähtis autolla, ellen ois vaan läpikulkumatkalla. Myös luonto on lähellä ja se on mulle kyllä tärkeetä. En vois kuvitellakkaan asuvani sellasessa paikassa, jossa ei pääsis luontoon ollenkaan. Toisaalta en varmaan osaisi asua maalla, kun kaikki on sen verran kauempana.

Onhan täällä asuminen toki kalliimpaa ja muita ongelmakohtiakin löytyy, mutta niitä löytyy kaikkialta. 


 photo blogi1_zpsuwc1rnf5.jpg  photo blogi2_zpsxuhrnpbp.jpg  photo blogi3_zpssc79gwac.jpg
 photo blogi4_zpsmxzezimr.jpg  photo blogi5_zpsa1hc0id6.jpg
 photo blogi6_zpssrh3itz9.jpg  photo blogi7_zpsgvwlkfmf.jpg
 photo blogi8_zpsxhdt6l2v.jpg  photo blogi_zpsh8acq6xo.jpg  photo blogi9_zpstbj9wp8f.jpg  photo blogi10_zpsl56v59de.jpg

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti