torstai 13. kesäkuuta 2013

Hiljaisuus on yksinäistä

Kesä tuli ja minä jäin yksin kotiin. Porukat lähti koiran kanssa mökille tossa tiistaina ja minä olen yksin kotona, koska työt. Onhan se ihanaa olla välillä yksin, mutta kun on tottunut siihen, että aina on joku kotona. On se sitten vanhemmat tai koira, ni aina on joku paikalla. Nyt ei ainakaan kuukauteen ole ketään täällä odottamassa, joten tuntuu hassulta. Kyllähän tähän tottuu ja sit tuntuu taas hassulta ku porukat tulee kotiin, mutta aluks tää on aina outoa. Viime kesä oli ensimmäinen kesä, jonka sain olla yksin kotona vaikka olin sillon jo 18 vuotta. Viime kesänä mulla ei ollu töitä ja vietin melkeen koko kesän kavereiden kanssa, joten seuraa oli. Nyt mä olen töissä ja kaverit ei.

Maanantai iltana, kun lähin koiran kanssa lenkille, ni otin kameran mukaan. Halusin nimittäin ottaa viimeset kuvat Tuffesta yli kuukauteen.





Tänään mulla on taas vapaa päivä ja heräsin vasta puol kahelta, koska eilen mulla oli raskas iltavuoro. Heti herättyäni mä päätin, että maksan samantien pari laskua, jotka kerkes jo tulla eilen. No toinen olikin sitten joku ihmeellinen maksumuistutus äitille ja sit sen selvittämiseen meniki melkee tunti aikaa, koska ekakski siinä oli kaks maksamatonta laskua. Toisen niistä äiti oli maksanu sinä päivänä, ku maksumuistutus oli lähetetty. Mutta sit se toinen. Se oli vuodelta 2012. Mulla rupes kysymysmerkit vilisee silmissä, että kuin nyt vasta peritään vuoden takasta laskua. Laskulla oli kuitenkin vaan summaa 2 euroo ja 63 senttii, mutta silti. Soitin asiakaspalveluun ja ne sano, ettei ne tiedä et miten siinä on vuosi menny, mutta maksa se silti pois. Ihan ihmeellinen juttu.

Nyt mun pitäs mennä pukemaan ja lähtee kauppaan ostamaan, jotain ruokaa. Ja kattoo jos löytäisin mukavammat työhousut. Sitte pitäs varmaan kanssa siivota, jossain vaiheessa sillä huomenna on tulossa kavereita meille. HUPS! Aina jää kaikki viime tinkaan.

Toissapäivän asu

~Laura



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti