perjantai 23. marraskuuta 2012

Töitä, sairastelua ja koulua

Nyt on sit työharjottelu ohi ja koulun penkillä istuttu jo kaks päivää. En tykänny yhtää palaa kouluun, koska siellä joutuu istuu paikallaan kaheksan tuntii päivässä ja perse puutuu. Töissä sentää sai tehä jotain ja liikkuu. Tänäänki oli vaa kaks ja puol tuntii kouluu, mut seki oli yhtä kidutusta.

Enkä vieläkään tykkää meijän luokasta. Se voi johtuu siit et siel on niin paljon muijii ja en tuu loppujen lopuks niitten kanssa hyvin toimeen. Paitsi muutaman. Kyllä mä niitten kanssa voin jutella ja tälleen, mutta tunnen itteni kuitenki ulkopuoliseks. Meijän luokalla on ehkä yks tyyppi josta voi tulla mulle sellanen ihminen, kelle pystyn puhuu. Tai sit ei. Sitäki saattaa kiinnostaa ne muut enemmän. Tosi usein tunnen itteni ulkopuoliseks ku jutellaan asioista ja sit ku mä sanon jotain ni muut vaa ignoraa mut. Eipä siinä tee sit mieli sanoo enää mitää kellekkää.

Mulla on oikeesti jo kamala ikävä niitä lapsia siellä tarhassa. Miten ne pärjää ilman mua siellä. Tiistainaki ku selitin niille, että tää on mun vika päivä töissä ja en tuu enää seuraavana päivänä sinne. Ni ne lapset vaa kysy: "ootko sä kipee ?" Meinas siinä kohtaa ruveta naurattaa. Ne oli niin sulosia, ku ne sit viel "en mäkään oo kipee". Sit ne oli tehny mulle sellasen kortin jossa oli kaikkien lasten nimet. Lähin sieltä sit välipala aikaan, ku kaikki oli välipalapöydässä. Lapset vilkutti mulle ja mulla meinas tulla itku, ku kaks mun "suosikkilasta" oli sillee, et eka toinen kysy: "mihin laura menee ?" ja toinen vastas sille: "laura menee omaan kotiin." Ne vaan oli niiiiin sulosia.

Viikko sitten torstainahan mulle nousi kuume 38 asteeseen, joten en voinu mennä perjantaina sitte töihin. Soitin mun maikalle ja kysyin et tartteeko mun korvaa mitään ku joudun olee poissa. Maikka totes mulle et jos oot vaan tän päivän pois ni ei tartte korvaa. Mut jos pitempää oisin ollu kipeenä ni korvaaminen ois ollu pakollista. Mikä juttu toi on? En oikeest ymmärrä. Siis minkä mä sille voin jos oon kipeenä. Ei se mun vika oo. Luultavimminhan mä niiltä lapsilta sieltä tarhasta sain tartunnan. Ihan ihme systeemi.

Lauantaina mun kurkku oli sit jo niin kipee ettei nielemisestä tullu enää mitää. Joten lähettii seittemän aikaa illalla päivystykseen. Venattiin siellä tosi vähän aikaa ja vielä vähemmän aikaa mä sen lääkärin luona olin. Istuin vaa siihen tuolii, se katto mun kurkkuun nopee ja kirjotti antibiootti reseptin. Äitiki oli koko päivän jo epäilly et mulla oli angiina ja se lääkäri vaa vahvisti sen. Kuumekki lähti heti laskuun ja olin maanantaina työkunnossa.

Tänään nyt pääsin yheltätoista koulusta, mikä oli suuri ihme. Ennen työharjotteluahan meillä loppu joks päivä 15:45. Ja nyt on sit ihanan lyhyitä päiviä. Meinin sit suoraan koulusta itikseen, ku mulla oli lindexille 20€ lahjakortti, jonka mutsi voitti jostain. Ostinpa sit uudet farkut. Kävin mä myös ginassa ja ostin yhen pitkähihasen paidan. Joku toinen päivä voin pistää kuvaa, jos siis muistan. Mulla alko olee jo pikkasen kiire, ku vaari oli tulossa meille syömään, joten en voin jäädä pitemmäks aikaa shoppailee. Kävin mä vielä nopeesti autokoululla varaamassa teoriakoeajan, joka on nyt sit ens viikon keskiviikkona KAHEKSALTA AAMULLA. Noh.. Kyllä mä selviin. Toivottavasti. Ne autokoulun tyypit taas vittuili mulle siellä. "Mistä sä oot noussu ?" "olitko sä siellä tarhassa hoidossa?"

Sit kahteen asiaan, jotka mua tänään on ärsyttäny. Koulun lisäks siis.

Ekaks ku olin tänää siellä itiksessä ni siellä ku on sellanen rakennustyömaa ihan keskellä itistä ja siin on enää sellanen vyötärön korkunen aita. Siellä ne työmiehet tekee töitään ja ihmiset heittää sinne niitten työmaalle kaiken maailman roskia. Sitten ne työntekijät siellä omien töittensä lisäks joutuu siivoomaan roskia, koska ihmiset on niin idiootteja ja laiskoja, että ne niitä roskia sinne heittää. Ja itishän on täynnä roskiksia. Miltä se muista tuntuis, et jos vaikka joku tulis vähän heittelemään roskia sun toimistoon tai muuhun työtilaan. Ei varmaa kivalta! Ihmiset pliis käyttäkää päitänne ja ajatelkaa vähän muitaki ihmisiä.

Ja sit se  toinen asia mikä mua tänään on ärsyttänyt on mun vaari. Sen piti tulla tänään syömään meille yheltä. Ja sen takia mä kiiruhdin kotiin shoppailemasta. No olin kotona kymmentä vaille yks, ajattelin et vaari ois jo tullu ku se on yleensä aina ajoissa ja vaatii sitä kaikilta muiltaki. Se aina kattoo tosi paheksuvasti, jos joku tulee tapaamiseen myöhässä. No alettiin ihmettelee, jossain vähän yli yks et onko se eksyny, koska kesälläkin se tuli 45 min myöhässä hakemaan mua, koska navigaattori ohjas sen jotain ihan ihme reittiä meille. No ajateltiin siinä puol kahen aikaan et sille on käyny just sillee uudestaan. No sit mietittiin kanssa,että oisko se muistanu sen ajan väärin ku yleensä se on tullu meille vast kahelta. No mutsi soitti sille sit kymmentä yli kaks ja vaarihan oli sit kotona. Se oli unohtanu kokonaan. Oli vähän sellanen olo et just. Me odotettiin täällä ruuat valmiina ja perunat oli jo yheltä valmiit et ne tais olla vähän ylikypsiä sit kahen aikaa ku syötiin.

Kirjotusvirheitä varmaan on aika paljon, koska kirjotan taas puhelimella.

~ Laura kiittää ja kuittaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti