lauantai 27. joulukuuta 2014

Näistä tykkään Joulussa

Joulu tuo hössöttäjien aika. Itse en koe olevani jouluhössöttäjä, vaikka rakastankin jouluvaloja ja kauniita koristeita. Jouluvalot voin laittaa jo, vaikka lokakuussa sillä ne tuo valoa pimeään. Muita joulukoristeita mä en oikeestaan ees omaan huoneeseeni laita. Eikä ne ilmesty edes meidän olohuoneeseen, kun viimestään viikkoa ennen jouluaattoa.

Jouluvaloja on toki monenlaisia mun omat rakkaat jouluvalot on tollaset kullatut puusta ja  jostain tehdyt tähdet, jotka oon saanu mun mummilta. Niillä on siis myös paljon tunnearvoa, mutta mun mielestä ne on älyttömän kauniit. Haluiaisin myös sellasen led -valosarjan, joka ois väriltään sellanen lämpimänkirkas. Jouluvalot on vaan älyttömän kalliita. Meillä on myös parvekkeella jouluvalot. Sellanen värikäs verkko, joka on ripustettu parvekkeen katonrajaan. Vaikka en älyttömästi tykkää hirmuvärikkäistä jouluvaloista, noi on ihan kivat sillä ne ei näy siltä hirveesti. Mutta parilla meidän naapurilla on sellaset todella värikkäät ja välkkyvät valot. Todella nopeesti välkkyvät ja värikkäät valot aiheuttaa mulle ainakin helposti päänsärkyä, siitä syystä en niistä tykkää. Eikä ne mun mielestä edes näytä kauniilta. Keskustan ja kauppakeskusten valot on niin ihania tekis mieli tuoda vaan ne kaikki kotiin.

 photo blogi_zps3a4dbcd3.jpg  photo blogi1_zps1be9f0c5.jpg  photo 912007_zps555d62d8.jpg

Muita juttuja joista tykkään on joulutortut. Niitä oonkin viime aikoina tehny monia. Ne on semmonen joulujuttu, johon en vaan kyllästy. Ei niitä tuu leivottua, kun vaan jouluaikana, mutta sillon niitä menee jonkin verran. Oon tykästyny tähän neliön malliseen joulutortun muotoon nyt, sillä se ei pala niin herkästi uunissa. Mä nimittäin onnistun melkeen aina polttamaan tähtitortun sakarat.

 photo blogi2_zps04cba964.jpg  photo blogi3_zps8f104f75.jpg  photo blogijoulu_zps47596f1d.png  photo jouluvloi_zps10d3d376.png

Tietysti on myös monia monia muita asioita, joista tykkään Joulussa. Katsotaan, jos teen vielä niistä omat postaukset.

2 kommenttia:

  1. Ihan sika kiva dea sommitela noita kuvia tuolleen! Kannattaa hioo vielä tota ideaa ja miettiä kuvien yhteensopivuutta, mutta silti kiva nähdä jotain erilaista!:)

    http://sofiaelizabetha.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos (: mun omasta mielestä noi kyllä sopii yhteen.. tai ehkä ainut joka erottuu joukosta on toi stockan jouluikkunakuva. Mikä noissa pisti sua silmään ? (: kiva kuulla rakentavaa palautetta

      Poista