perjantai 21. marraskuuta 2014

Valotaidetta

Viime kuussa sain inspiraation lähtee harjottelee ottamaan pitkällä valotusajalla valokuvia autojen valoista. Oon monesti katellu netissä tän tyyppisiä kuvia ja halusin ittekkin harjotella niitten ottamista. Loppujen lopuks se on ihan helppoa, mutta jos tuulee ja on vähän heikompi kolmijalka niinkun mulla. Kuville käy niin että suorista valoviivoista tuleekin ihan kiemuraisia. Olin kahdella eri kuvauspaikalla, yritin miettiä paikat silleen et niissä ois jotain mielenkiintosta, ettei se ois vaan ihan suoratie. Päädyin ensiks sit sillalle itäkeskukseen. Siinä tuuli ihan hirveesti ja aluks kuviin tuliki sellasia kunnon kiemuroita, mutta sain pidettyy kameran pariin kuvaan paikallaan. Toisen paikan löytäminen oli vähän hankalampaa, mutta hetken aikaa ajeltuani keksin. Ja siitäkin sain aika hauskan näkösen kuvan.

Kolme alempaa kuvaa on viime viikolta olin tulossa joskus seittemän jälkeen keskustasta kotia päin ja pysähdyin metroasemalla kattomaan ympärilleni. Näin kivan värisiä valoja joka puolella, mutta tiesin etten niistä tuu saamaan yhtään tärähtämätöntä kuvaa. Eihän mulla ollu ees jalustaa mukana, joten rupesin vaan pelleilee ja liikuttelee kameraan vähän. Omasta mielestä noista tuli aika hauskan näkösiä, vaikka ne onkin vaan tollanen valo "sotku".

 photo blogi_zps5301cdbe.jpg  photo blogi1_zps4a567bd7.jpg  photo blogii_zps74939157.jpg  photo blogii1_zps1083b896.jpg  photo blogii2_zps0404320a.jpg

4 kommenttia:

  1. Aikas mageita kuvia 8) itekkin oon suunnitellut mennä kuvaamaan tollasia, mut vielä en oo saanu aikaseksi :/ pakko mennä joku päivä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti (: nyt vois kans tulla aika kivan näkösii, ku tuli lunta (:

      Poista
  2. Nää kuvat jaksaa aina ihastuttaa vaikka netti onkin niitä pullollaan, ihana tuo sun bannerisi!

    VastaaPoista