lauantai 16. elokuuta 2014

Ruokaa

Nyt ku oon ollu vähän aikaa yksin kotona. Ni oon huomannu, että mun on tosi vaikee keksii aina, mitä haluun syödä. Ja muutenkin kaupasta on vaikee ostaa ruokaa yhdelle syötäväks, ruokaa tulee aina valmistettua kaheks päiväks.  Tai jopa enemmäinkin. Esim pihvilihan ostaminen tulee tosi kalliiks, jos ostaa niitä valmiiks leikattuja pakkauksia, joissa on vaan kaks pihviä eli kerran syödä. Sellanen maksaa neljä euroo. Ihan älyttömän kallista. Kaupasta saa kuitenkin sellasiakin palasia lihaa, joista voi itte leikata ja laittaa loput pakkaseen. Ja se tulee paljon halvemmaks. Mutta välillä kuitenkin sortuu ostamaan niitä pakkauksia, joissa on kaks pihviä valmiiks leikattuina.

Toinen ongelma on salaatin tekeminen. Sillä jäävuorisalaatin kerät on kaupassa niin isoja, että melkeen siitä jäis puolet pilaantumaan jos en tee siitä kokonaan salaattia. Ja sit taas toisaalta se valmis salaattikin saattaa jäädä pilaantumaan. Aina on joku ongelma. Välillä tekis mieli jättää salaatit ostamatta ja tekemättä, mutta rakastan kuitenkin syödä salaattia ruuan kanssa ja välillä muuten vaan. Pitää vaan yrittää urakalla syödä salaattia, ettei se vaan pilaantuis.

Muutenkin oon niin ongelmallinen syöjä, kun oon yksin. Oon huomannu et oon sellanen kausissa syöjä, että joskus mun tekee tosi usein mieli, vaikkapa tonnikalakastiketta ja sit yhtäkkiä mua ällöttääkin ajatus siitä. Ja sit onki taas joku muu ruoka niin sanotusti IN. Sillonki porukat on kotona ni ei mulla oikeestaan oo tällästä ongelmaa, koska en itte laita ruokaa sillon. Tai harvoin joskus, koska suurin osa ruuista mitä mä laitan on sellasia mitä iskä ei syö.

 photo ruoka_zpsa8bce220.png

Viime aikoina oon syöny aika monesti just pihviä, lohkoperunoita (itse tehtyjä), salaattia ja grillijuustoa (pannulla paistettuna, maistuu yhtä hyvälle ku grillattuna). En yleensä tykkää syödä perunaa hirveesti, mutta nää lohkoperunat on vaa tosi hyvän makusia. Grillijuustoon taas rakastuin mökillä.

Lohkoperunat  (yhdelle tai kahdelle)

5 tai 6 keksikokoista perunaa

½ desiä  (rypsi) öljyä

mausteita oman maun mukaan esim. suolaa ja grillimaustetta


lohko perunat neljään osaan. Laita johonkin kulhoon ja kaada öljy päälle. Sen jälkeen lisäät vaan mausteet ja sekota.

 photo ruoka1_zps0789f31f.png

2 kommenttia:

  1. Mä niiin tunnistan itseni! Mullakin yksinasujana on aina hankaluuksia ruuan kanssa, kun tekisi mieli syödä kivasti, mutta yhdelle tuntuu olevan todella vaikea löytää sopivan kokoisia paketteja sopuhintaan :/

    ❤: Lotta / My Happybubble

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niimpä. Ihan tyhmää, että yksin asuville ruoka on kalliimpaa, jos haluaa ostaa vähän :/ ei yksin elävällä oo varaa

      Poista